مقالات

هوشمندسازی مدارس

قبل
بعدی

در سراسر دنیا، هوشمندسازی مدارس به نحو گسترده ای ایجاد شده است و اما حالا کیفیت آن، مد نظر مدیران مدرسه ها قرار گرفته است. کارآمد بودن سیستم ها و استفاده درست همه ی افراد مدرسه شامل همکاران آموزشی و اداری، اولیا و دانش آموزان در نقش های مختلف در یک سیستم جامع از نکات مهم، هوشمندسازی مدارس نوین می باشد. معیار انتخاب اولیا نیز بر روی کیفیت، کارآمد بودن مدرسه هوشمند است.

دبستان سرواندیشان آفتاب که از ابتدای تاسیس هوشمندسازی مدرسه را با خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری و آموزش کلیه همکاران جهت بهره برداری مناسب، این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار داده بود، از اولین مدارس شرق تهران بود که یادگیری الکترونیکی را در سطح منطقه آغاز کرد و همچنین سعی دارد با استفاده از روش های روز در حوزه محتواسازی و استفاده از تکنولوژی های مختلف کلاس آنلاین مسئولیت اجتماعی خود را در این ایام انجام دهد و گامی برای عدالت آموزشی بردارد.

در پی شیوع ویروس کرونا و ابتلای تعدادی از هموطنان به این بیماری بنابر اقتضای خانواده‌ها برای ممانعت از بیرون رفتن فرزندان‌شان از منازل و اصرار بر تعطیلی مدارس، مدرسه آفتاب به سرعت آموزش‌های مجازی را آغازکرد.

یادگیری الکترونیکی که برگردان فارسیelectronic learning  است و به طور اختصاری e-learning  نیز خوانده می شود، یکی از مهم ترین شیوه های آموزش در دنیای معاصر است. با آموزش الکترونیکی تمام محدودیت های زمان و مکان کنار گذاشته می شود و همه در کسب اطلاعات و دانش روز برابر می شوند.

از این رو در دبستان سرواندیشان آفتاب از سامانه مدیریت یادگیری LMS که یکی از اصلی ترین ابزارهای یادگیری الکترونیکی است استفاده می شود و کلیه فرایندهای مدرسه اعم از ثبت نام، تدریس ها، هدایت ومشاوره، مدیریت تکالیف و بازخورد آن ها،گزارش های روزانه، حضوروغیاب، آزمون، صدور کارنامه و… در این بستر اجرا می شود. ورود به سامانه مدیریت یادگیری آفتاب از دو طریق مرورگر کامپیوتر و اپلیکیشن موبایل (Android، IOS) امکان پذیر است و امور مهم از طریق نوتیفیکیشن به اولیا اطلاع رسانی می شود.

کلاس های آنلاین درسی و فوق برنامه بر طبق برنامه مدرسه بر بستر بیگ بلو باتن که یکی ازساده ترین و بهترین بسترهای برگزاری کلاس های آنلاین به ویژه برای دانش آموزان دوره دبستان است در قالب زنگ های 45 دقیقه ای برگزار می شود و به عنوان پشتیبان نیز بستراسکای روم درنظر گرفته شده است. تمامی کلاس ها ضبط می شود و در اختیار اولیا قرارمی گیرد.

علاوه بر تدریس آنلاین دروس، همه معلمین پایه با توجه به آموزش هایی که گذرانده اند با استفاده از نرم افزارهای مختلف تولید محتوا همچون پاورپوینت،کمتازیا، استوری لاین، افترافکت، موشن گرافی و … مطالب آموزشی خود را جهت ارائه به صورت آفلاین نیز آماده می کنند و برای ضبط ویدئو آموزشی خود از تجهیزات فیلمبرداری و پرده سبز نیز بهره می گیرند.

کلیه مطالب آموزشی علاوه بر بارگزاری در سایت و سامانه مدیریت یادگیری مدرسه، در گروه های کلاسی شاد و واتساپ نیز قرار می گیرد.

دبستان سرواندیشان آفتاب در طی این مدت تمامی تلاش خود را جهت تهیه زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری لازم جهت آموزش مجازی نوین کرده است تا انشالله بتواند با بهره گیری از کادر آموزشی مجرب وحرفه ای مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام بدهد.

 

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مطالب مرتبط

آغاز پیش ثبت نام

پیش دبستان و دبستان سرواندیشان آفتاب برای سال تحصیلی جدید به تعداد محدود ثبت نام می نماید.